Przedszkole Samorządowe 36 w Kielcach

Przedszkole Samorządowe 36 w Kielcach

"Materiały do realizacji treści podstawy programowej” PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI NA DZIEŃ 20.04.2020. STARSZAKI

"Materiały do realizacji treści podstawy programowej”

PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI NA DZIEŃ 20.04.2020. STARSZAKI

  1. Zabawa doskonaląca zmysł dotyku „Tajemniczy dotyk”

Jeśli macie państwo dostępne pudełka tekturowe, najlepiej kilka, to dobrze, bo będą potrzebne do tej zabawy. W każdym pudełku wycinamy otwór o szerokości około 10 cm, tak, żeby można było do niego włożyć rękę. Do każdego pudełka wkładamy przedmiot lub materiał o niezwykłej powierzchni, np.; gąbkę kuchenną, trociny, sól, liście, śruby, szczotkę, misia, itp. Zadaniem dziecka jest włożenie ręki do każdego pudełka i odgadnięcie, co się tam znajduje. Za prawidłową odpowiedź dziecko otrzymuje punkt. Wymyślcie wspólnie jaka będzie nagroda za zdobycie wszystkich punktów.

  1. Zabawa sprawnościowa „Obręcze”

Rodzic kładzie stołek (taboret, mały stolik), do góry nogami na podłodze. Można pomalować jego nogi na różne kolory, żeby ładniej wyglądały. Jeśli nie macie żadnych obręczy, można je zrobić z tektury, a potem pomalować i ozdobić w inny sposób. Dwa metry od stołka/stolika zaznaczamy linię, zza której będziemy rzucać obręcze. Krążki muszą spaść na jedną z nóg stolika, gramy na przemian z dzieckiem. Za każdy celny rzut gracz otrzymuje jeden punkt.

  1. Zabawa „Piłką do pudła”

Rodzic kładzie na podłodze tekturowe pudło tak, żeby jego największy bok był ustawiony pionowo. Na tym boku kredą rysuje 4 lub 5 kół o średnicy około 5 cm, maluje kontury różnymi kolorami, środek zostawiamy niepomalowany. Po wyschnięciu farby wycina rodzic koła, przez które będą wpadały piłki. Z tyłu pudła wycinamy otwór, przez który będzie można je wyjmować. Następnie rodzic ustawia pudła przy ścianie i wyznacza linię na podłodze kilka metrów od pudła. Rodzic z dzieckiem na zmianę oddaje pięć rzutów, próbując trafić piłkami do pudła. Za każdą wrzuconą piłką gracz otrzymuje 1 punkt. Wygrywa zdobywca największej ilości punktów.

  1. Zabawa zręcznościowa „Łowienie ryb”

Przekłuj plastikowe piłki za pomocą kawałka drutu. Poruszaj drutem w różne strony, by powiększyć otworki. Utnij jeszcze jeden kawałek drutu, 20 cm dłuższy od średnicy piłeczki. Na jednym końcu drutu zrób szczypcami pętlę o średnicy około 3 cm. Następnie przekłuj drut przez piłkę i przymocuj mały ciężarek do wolnego końca drutu. Na koniec narysuj na piłce pysk i łuski. W ten sposób powstanie ryba. Na dole piłki napisz liczbę oznaczającą ilość punktów za złapanie ryby. Zrób wędkę, przywiązując pół metra sznurka do jednego końca kija. Na końcu sznurka przywiąż haczyk z drutu. Napełnij miskę wodą i połóż na niej ryby. Rodzic z dzieckiem na zmianę łowią. Każdy z nich ma trzy minuty na złapanie jak największej ilości ryb. Po upływie tego czasu należy zapisać ilość punktów.

  1. Zabawa „Skaczące ziarenko”

Jedna osoba (np. rodzic) trzyma przechyloną tekturową tubę (po ręczniku papierowym), nad stołem tak, by dolny koniec był około 10 cm nad stołem. Dziecko staje po drugiej stronie stołu trzymając w ręce sitko. Osoba trzymająca tubę mówi „Start” i wrzuca przez nią ziarenko. Dziecko próbuje złapać ziarenko sitkiem po jednym odbiciu od stołu. Dziecko ma trzy szanse na złapanie ziarenka i otrzymuje punkt za każdą udaną próbę. Zadanie to jest o wiele trudniejsze niż się wydaje.