Przedszkole Samorządowe 36 w Kielcach

Przedszkole Samorządowe 36 w Kielcach

Materiały do realizacji zajęć z treści programowych dla starszaków (5 – 6 latki) na piątek 15.05.2020

Materiały do realizacji zajęć z treści programowych dla starszaków (5 – 6 latki) na piątek 15.05.2020

 

  1. Zabawa dramowa „Galop przełęczą”

 

Dzieci wcielają się w jeźdźców konnych, którzy to w szalonym galopie przemierzają przełęcz górską (uciekają?). Galop to po prostu bieg w miejscu. Na naszej drodze spotkamy czasami różne przeszkody. I znów – przeszkody to twoja inwencja – ja podaję tylko podstawowe:

KAMIEŃ – podskakujemy

GAŁĄŹ – przechylamy się

KAKTUS Z LEWEJ- robimy unik (odchylamy się) W PRAWO(!!)

KAKTUS Z PRAWEJ – robimy unik w LEWO(!!)

ZAKRĘTY – obracamy swoje szacowne osoby o 90 stopni (1/2 PI) w podanym kierunku

STRUMYK – skok do przodu

 

  1. Zabawa naśladowcza „Gimnastyka”

 

Rodzic deklamuje wiersz wykonując czynności, dzieci go naśladują

Prawa noga, wypad w przód,

a rękoma zawiąż but.

Powrót, przysiad, dwa podskoki,

w miejscu bieg i skłon głęboki.

Wymach rąk w tył i do przodu

Już rannego nie czuć chłodu.

Rodzic i dziecko inscenizują ruchami treść piosenki.

Prawa noga – noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę,

Wypad w przód – wyciągnięta noga opada na podłogę,

A rękoma zawiąż but – skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta,

Powrót – powrót do pozycji zasadniczej,

Przysiad – przysiad z wyciągniętymi do przodu rękoma,

Dwa podskoki – dwa podskoki w miejscu,

W miejscu bieg – bieg w miejscu,

I skok głęboki – skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg,

Wymach rąk w tył – wysunięcie rąk do tyłu,

I do przodu – wysunięcie rąk do przodu,

Już rannego nie czuć chłodu – przybranie pozycji zasadniczej.

 

 

 

  1. Zabawa szybkościowa „Marynarz”

 

Przed rozpoczęciem gry należy ustalić, kto będzie odliczał i od kogo odliczanie się rozpocznie. Wybrany zostaje ten uczestnik, na którym odliczanie się zakończy. Uczestnicy chowają ręce za plecami i na umówiony sygnał pokazują dowolną liczbę palców. Następnie wszystkie pokazane palce sumujemy i zaczynamy odliczanie. W zależności od tego, w jakim celu gra się w marynarza, osoba wybrana jest uznawana za zwycięzcę bądź za przegranego, także w wersji „okrutnej”, czyli ten, kto zostanie wskazany, musi wybrać tego, kto zacznie.

 

  1. Zabawa w wyliczanki „Na kogo wypadnie na tego bęc”

 

Jedzie kareta

Dzwonek dzwoni

Powiedz, pani

Ile w tej karecie koni

(tu wskazana osoba musi powiedzieć, do ilu recytujący ma liczyć)

Raz, dwa, trzy, cztery...

 

  1. Zabawa ruchowa (terapeutyczna), „Czasem dobrze jest krzyknąć”

 

Wszyscy kucają, kulą się i zaczynają cicho mruczeć, następnie powoli, stopniowo natężając głos, podnoszą się. Najpierw są schyleni, potem się prostują, wreszcie stają z rękami uniesionymi, a na koniec wyskakują do góry, krzycząc z całych sił. Można się umówić, że nie używamy słów, każdy wrzeszczy po swojemu. Można też wykrzyknąć wspólnie jedno jedyne słowo. Uwaga! Ważne jest, żeby wszyscy krzyczeli równocześnie. Powtórzcie tę zabawę trzy razy. Pogadajcie, jak się teraz czujecie. Zastanówcie się, czy świat nie wydaje się wam bardziej przyjazny.